Az idei tanévben, a tavalyi tanévhez hasonlóan, a Digitális Témahét ismét az online oktatás keretei között valósulhatott meg. Március 22-26. között minden napra jutott program, feladat, melynek középpontjában az internetbiztonság, a tudatos internethasználat fontossága állt.

Digitális témahét a felső tagozaton

Az idei tanévben, a tavalyi tanévhez hasonlóan, a Digitális Témahét ismét az online oktatás keretei között valósulhatott meg.

Március 22-26. között minden napra jutott program, feladat, melynek középpontjában az internetbiztonság, a tudatos internethasználat fontossága állt.

A témával kapcsolatban nemcsak diákjainknak ajánlottunk filmeket, hanem a szülőknek is, hiszen úgy gondoljuk, a tudatos internethasználatra már egészen korán fel kell hívni a gyermekek figyelmét, s ezt leginkább a szülők tehetik meg, hiszen Ők azok, akik a legtöbb időt töltik együtt gyermekükkel, s napi szinten rálátnak a gyermek online tevékenységére.

De vajon mi felnőttek tényleg tudjuk, hogy mit csinálnak, mit osztanak meg magukról gyermekeink? Tudjuk-e mire kell felhívni figyelmüket? – ehhez szerettünk volna segítséget, támpontot nyújtani a szülőknek felkínált anyagokkal.

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy tudják-e felső tagozatosaink, hogyan kerülhetik el, hogy internetes zaklatás vagy internetes képhamisítás (deepfake) áldozatává váljanak? A feltett kérdésre online, egy megadott linkre kattintva (anonim módon) vártunk választ. A kapott válaszok egy szófelhőben jelentek meg:

A témahéten nemcsak tájékoztató anyagokat osztottunk meg, hanem játékra is invitáltuk a diákokat, családokat. Az 5-6. évfolyam tanulói interaktív kvízt oldhattak meg a témához kapcsolódóan, a 7-8. évfolyamdiákjai az internet izgalmas és veszélyekkel teli világába léphettek be, s ha elég ügyesek voltak, akkor az akadálypályán végig haladva számos információt gyűjthettek be arról, hogy mire is kell figyelniük az online térben. Szombaton egyedül vagy családi programként logikai feladatokat oldhattak meg a vállalkozó kedvűek, s a LOGRINTUS-ban akár gyémánt fokozatot is szerezhettek a legügyesebbek.

Külső előadó segítségével beléphettünk a kettes számrendszer rejtélyes világába, s választ kaphattunk arra, hogy hogyan is számol a számító/ számológép.

A témahéten alkotó együttműködésre is lehetőséget kínáltunk diákjainknak. Pályamunkákat vártunk a mesterséges intelligencia és robotok mindennapokban betöltött szerepéről.  Feladatokat küldhettek be 7-8. osztályos diákjaink a „Felső tagozat szabadulószobájának” megalkotásához, az 5-6. évfolyamosoknak pedig egy bolygó bemutatására adtunk lehetőséget.

A legjobb pályamunkákat az iskola honlapján fogjuk bemutatni.

Bízunk benne, hogy tanulóink közül mindenki megtalálta az érdeklődésnek leginkább megfelelő programot, s a témahét elérte célját!

Gulyásné Gál Katalin / Csendes Péter

munkaközösség-vezetők